Wypełnianie bruzd i zmarszczek kwasem hialuronowym

Iniekcje kwasu hialuronowego stanowią jeden najczęściej stosowanych zabiegów medycyny estetycznej. Kwas hialuronowy występuje w naszej skórze w sposób naturalny i jest kluczowym składnikiem, który utrzymuje jej właściwy poziom nawilżenia i jędrności. W procesie starzenia się skóry jego ilość stopniowo się zmniejsza, wskutek czego skóra traci swój młodzieńczy wygląd, a pojawiają się takie objawy jak wysuszenie, zwiotczenie, czy zmarszczki. Prowadzi to do utraty objętości w obrębie struktur twarzy, takich, jak policzki i usta.

Podanie w iniekcji preparatów kwasu hialuronowego skutecznie uzupełniają jego niedobór, nawilżają skórę, wypełniają zmarszczki, nadają objętość, poprawiają kontur twarzy, pobudzają naturalne procesy regeneracyjne skóry, dzięki czemu nawet po wchłonięciu preparatu skóra wygląda lepiej niż przed zabiegiem.

Od lat poszukiwany był optymalny wypełniacz ubytków objętości struktur twarzy. Kwas hialuronowy spełnia tą rolę. W tkankach występuje w formie naturalnej, ale do jego preparatów wykorzystuje się produkt wytwarzany syntetycznie, co znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia objawów alergii.

• Zmarszczki
  • Bruzdy
  • Opadnięte kąciki ust

Zabiegi usuwania zmarszczek kwasem hialuronowym są bardzo skuteczne, dają natychmiastowe efekty, niemniej jednak nie są to zabiegi, które wykonujemy raz na zawsze. Podany kwas hialuronowy jest poddawany tym samym procesom rozpadu, jak ten, który powstał naturalnie w naszych tkankach. W przebiegu tych procesów po 9-12 miesiącach preparaty kwasu hialuronowego stopniowo podlegają degradacji i ulegają całkowitemu wchłonięciu. Po tym okresie zabieg należy powtórzyć.

Niektórzy uważają tą cechę za wadę, ale dzięki temu zabiegi są bezpieczne. Dają gwarancję, że po jakimś czasie efekt minie i nie spowoduje trwałej zmiany w wyglądzie twarzy. Proces ten jest więc odwracalny w czasie.

Przez około 3 dni należy unikać nadmiernego narażenia na promienie słoneczne oraz ciepło (solarium, sauna). Bezpośrednio po zabiegu przez jakiś czas może utrzymywać się obrzęk i zaczerwienienie, jedna przy odpowiedniej pielęgnacji znikają one już po kilku dniach.

• Proces zapalny w miejscu planowanego zabiegu (trądzik, opryszczka…)
  • Skłonności do blizn przerostowych (keloidów),
  • choroby układu immunologicznego, immunoterapia,
  • Nadwrażliwość na kwas hialuronowy

Po zabiegu mogą wystąpić: reakcje zapalne tj. obrzęk, zaczerwienienie, rumień, niewielkie krwiaki. Wszystkie te objawy ustępują samoistnie w ciągu kilku dni.

Decydując się na zabieg iniekcji kwasy hialuronowego należy pamiętać, że w literaturze medycznej opisane są liczne przypadki niedokrwienia i martwicy skóry, a nawet kilka przypadków utraty wzroku po podaniu kwasu hialuronowego.

Dlatego zbieg ten może być wykonany wyłącznie przez przeszkolonego lekarza.