Karboksyterapia

to niezwykle interesujący zabieg z pogranicza kosmetologii i medycyny estetycznej. Jego mechanizm działania opiera się na lokalnym deponowaniu śródskórnie niewielkich ilości dwutlenku węgla. To świetne rozwiązanie pozwalające na lokalne usprawnienie krążenia i metabolizmu tkankowego. Zabieg polega na miejscowym nakłuwaniu skóry niezwykle cienką i krótką igłą, a następnie wpompowywaniu śródskórnie dwutlenku węgla.  Zabieg odbywa się z wykorzystaniem specjalnego urządzenia, które precyzyjnie kontroluje ciśnienie i przepływ gazu.

Działanie zabiegu

Dwutlenek węgla naturalnie występuje w naszym organizmie przede wszystkim jako efekt metabolizmu komórkowego i przyczynia się do rozszerzania naczyń krwionośnych. Po zdeponowaniu dodatkowej ilości gazu w tkance, naczynia krwionośne gwałtownie się rozszerzają, a przepływ krwi zostaje zwiększony. Wówczas hemoglobina zawarta w czerwonych krwinkach zaczyna uwalniać atomy tlenu, jednocześnie łącząc się z wychwyconym dwutlenkiem węgla. W ten sposób CO2 aktywuje procesy oczyszczające, odżywcze i poprawy struktury kolagenu komórek skóry, dając wyraźny i trwały efekt ujędrnienia i poprawy elastyczności skóry.

Bezpieczeństwo

Cały zabieg jest bezpieczny, mało inwazyjny i sprawdzony klinicznie. Wyróżnia się pełnym bezpieczeństwem, a także wszechstronnością, nowoczesnością i szybkością. Wkłucia są mało odczuwalne, więc zazwyczaj nie wymagają znieczulenia, chociaż mogą wywołać pewien dyskomfort poprzez uczucie ucisku i rozpierania. Nieco nieprzyjemne doznania są wynagradzane niemal natychmiastowo zauważalnymi rezultatami.

• odmłodzenie skóry
  • zwiotczenia skóry