Sculptra™

Sculptra™ to preparat oparty na kwasie L-polimlekowym – jednym z najefektywniejszych stymulatorów produkcji naturalnego kolagenu w skórze i tkance podskórnej. Dzięki swoim właściwością preparat widocznie poprawia jakość skóry i przywraca utraconą objętość twarzy. Zadaniem Sculptra™ jest nie tylko czasowe wypełnienie zmarszczek, ale poprawa struktury skóry oraz naturalny lifting, czyli uniesienie opadających partii twarzy. Preparat przywraca młodzieńczy kształt policzkom, wypełnia fałdy nosowo-wargowe, zaaplikowany w okolice tzw. „chomików” lub opadającego podbródka sprawia, że zwiotczałe obszary zostają wypełnione, a skóra naciągnięta. Efekty działania preparatu wynikają ze stymulacji produkcji kolagenu i naturalnej przebudowy skóry, dlatego końcowy efekt terapii widoczny jest dopiero po 2-3 miesiącach i wymaga przeprowadzenia cyklu 3-5 iniekcji preparatu w odstępie 2, 4 i 6 tygodniowym

• zaburzenia owalu twarzy w skutek starzenia i wiotkości skóry
  • twarzy (min. okolica skroniowa, policzków, ust, bródki, bruzdy nosowo-wargowe);
  • szyi;
  • dekoltu;
  • ramion;
  • lipoatrofia

Sculptra™ to stopniowa poprawa wyglądu skóry i stopniowy efekt przywrócenia objętości. Efekt zabiegu uwidacznia się w ciągu kilku tygodni. W tym czasie kwas L-polimlekowy, będący głównym składnikiem preparatu, stymuluje produkcję kolagenu, regenerując i liftingując skórę oraz tworząc dla niej rusztowanie.

Dzięki stopniowemu działaniu Sculptry™ zmiany na twarzy będące efektem podania preparatu odbierane są przez otoczenie jako naturalny efekt wypoczętej twarzy i nie są kojarzone z zabiegiem. Uzyskane efekty są bardzo naturalne i trwałe, utrzymują się 2-5 lat.

Po zabiegu należy regularnie masować twarz w miejscach jego aplikacji. Lekarz indywidualnie wskaże miejsca masażu i określi jego częstotliwość.

Przez kilka dni po zabiegu należy unikać ekspozycji na słońce i inne źródła promieniowania UV, całościowej krioterapii oraz nie należy korzystać z sauny.

2-4 dni

• Miejsca z problemami skórnymi typu zapalnego i/lub infekcje (trądzik, opryszczka…)
  • Skłonności do blizn przerostowych (keloidów), choroby układu immunologicznego, immunoterapia,

Po zabiegu mogą wystąpić: Zaczerwienienie, obrzęk