Bioremodeling skóry

Metoda bioremodelingu skóry oparta na preparacie firmy IPSA to nowatorska technologia przeciwdziałająca zwiotczeniu skóry i starzeniu się twarzy. Preparat składa się ze Stabilizowanych Kompleksów Hybrydowych kwasu hialuronidowego (HA) o najwyższym z dostępnych na świecie stężeniu aż 64mg: 32mg L-HA (HA o niskiej masie cząsteczkowej), których działanie skutkuje uruchomieniem kaskady naprawczej i regeneracyjnej skóry, oraz 32mg H-HA (HA o wysokiej masie cząsteczkowej), które są głównym komponentem rusztowania skóry i gęstości ECM matrixu (extracellular matrix). Produkt firmy IBSA oddziałuje na produkcje elastyny i kolagenów I, II, IV, VII doprowadzając do zagęszczenia i wygładzenia skóry oraz dając efekt wysmuklenia twarzy. Preparat składa się z postaci ULTRA PURE farmaceutycznego kwasu hialuronowego wytwarzanego w procesie biofermentacji o wysokim poziomie czystości. Ma postać żelu o gładkiej konsystencji.  Jest biokompatybilny tzn. po aplikacji nie daje negatywnego (np. toksycznego) wpływu na tkanki.

Nowatorską cechą tego produktu oprócz składu jest również sposób sieciowania kwasu hialuronowego. Jest on stabilizowany termicznie, dlatego pozbawiony jest wad chemicznie sieciowanego kwasu hialuronowego. Nie zawiera żadnych chemicznych czynników sieciujących BDDE, emulgatorów i zagęstników karboksymetylocelulozy.

Wysoka czystość i brak dodatkowych składników sprawia jest preparatem bardzo bezpiecznym i pozbawionym działań ubocznych typowych dla zanieczyszczonych produktów.

Innowacyjność produktu wynika również z techniki podawania preparatu. Do jego aplikacji opracowano specjalną technikę BAP (Beauty Aesthetic Points). Opiera się ona na pięciu specjalnie opracowanych Bio Estetycznych Punktów iniekcji na twarzy, które pozwalają na efektywniejsze zatrzymanie procesu starzenia. Zostały wybrane w odpowiedniej odległości od struktur żylnych i dużych gałęzi nerwowych w celu zminimalizowania ryzyka powstawania krwiaków, siniaków, ucisku lub bólu podczas iniekcji. Punkty iniekcji zapewniają doskonałą dyfuzję preparatu i sprzyjają uzyskaniu efektu rusztowania i wysmuklenia twarzy. Dla maksymalnego komfortu zabieg wymaga nakłuć jedynie w 5 punktach po każdej stronnie twarzy.

W celu kompleksowego odmłodzenia skóry najczęściej wystarczają 2 zabiegi, w odstępie 30 dni.

W niektórych przypadkach przy bardzo złym stanie skóry zalecane jest wykonanie po dwóch miesiącach trzeciego  zabiegu. Widoczne efekty utrzymują się najczęściej około 1-1,5 roku.

W celu dodatkowego wzmocnienia efektu należy wykonać 1-2 zabiegi przypominające rocznie.

• Poprawa konturu i jędrności twarzy
  • Korekta owalu twarzy i opadniętych policzków („chomiki”)
  • Nadmierna wiotkość skóry
  • Brak napięcia i elastyczności skóry
  • Korekta zmarszczek pionowych i poziomych twarzy
  • Rewitalizacja skóry
  • Korekta objętości i zwiotczenia skóry

Preparat  wpływa na wielopłaszczyznowy efekt odmładzający, przez stymulację procesów naprawczych i odmładzających skóry. Już w jeden miesiąc po pierwszej iniekcji obserwujemy efekt bio-rewolumetryczny i wygładzenie skóry. Miesiąc po drugiej iniekcji obserwujemy efekt przeciwzmarszczkowy, znaczny wzrost jędrności policzków, poprawę gęstość skóry i głębokiego jej nawilżenia.

Zdjęcia PRZED i PO TERAPII

Produkt firmy IBSA został nagrodzony w 2015 r. przez Francuski AMEC za innowacyjność w świecie medycyny estetycznej. Wyjątkowość produktu wynika zarówno z jego składu, jak i techniki aplikacji.

Przez około 3 dni należy unikać nadmiernego narażenia na promienie słoneczne oraz ciepło (solarium, sauna). Bezpośrednio po zabiegu przez jakiś czas może utrzymywać się obrzęk i zaczerwienienie, ustępujące w ciągu kilku dni.

• Nadwrażliwość na kwas hialuronowy
  • Czynna choroba nowotworowe
  • Ciąża, karmienie piersią
  • Zaburzenia krzepnięcia krwi
  • Skłonność do powstawania blizn przerostowych
  • Opryszczka i inne wirusowe, grzybicze i bakteryjne infekcje skóry, a także stany zapalne,
  • Alergia, uczulenie na składniki zawarte w preparatach lub środkach przeciwbólowych i znieczulających
  • Choroby autoimmunologiczne
  • Zabiegi medycyny estetycznej, stomatologiczne i rutynowe procedury medyczne realizowane w okresie 2 tygodni przed planowanym zabiegiem

Po zabiegu mogą wystąpić:

• Zaczerwienienie, obrzęk
  • Świąd w przypadku skóry wrażliwej
  • Nadwrażliwość w miejscu korekcji
  • Sporadycznie obrzęk pod postacią zgrubienia utrzymującego się kilka tygodni

Decydując się na zabieg iniekcji kwasy hialuronowego należy pamiętać, że w literaturze medycznej opisane są liczne przypadki niedokrwienia i martwicy skóry, a nawet kilka przypadków utraty wzroku po podaniu kwasu hialuronowego. W naszej Klinice zabieg jest wykonywany wyłącznie przez lekarza z wieloletnim doświadczeniem.