Mezoterapia – Cellulit

Mezoterapia igłowa to jedna z najpopularniejszych metod wykorzystywanych w medycynie estetycznej. Pozwala na leczenie różnych schorzeń skóry dzięki wstrzykiwaniu bezpośrednio w miejsca docelowe niewielkich dawek substancji leczniczych. Mezoterapia pozwala na odwrócenie lub zahamowanie wielu niekorzystnych zmian. Jej skuteczność wynika ze składu aplikowanej substancji leczniczej, jak również stymulacji skóry w wyniku nakłuć wykonywanych w trakcie zabiegu (wykonuje się ich kilkadziesiąt do kilkuset). Z uwagi na naruszenie ciągłości tkanek zabiegi wykonuje tylko lekarz.

Do leczenia cellulitu w klinice DR SZAFKOWSCY wykorzystujemy włoski preparat firmy Ghimas SpA.

Zgodnie z najnowszą teorią, jedną z przyczyn cellulitu jest odkładanie się jonów żelaza w macierzy ECM – substancji, która wypełnia przestrzeń pomiędzy komórkami i zespala strukturę tkankową. Odkładające się żelazo przyspiesza szkodliwy proces utleniania lipidów – peroksydację, która zachodzi pod wpływem wolnych rodników. W wyniku reakcji powstają bardzo aktywne nadtlenki, niekorzystnie wpływające na właściwości błon komórkowych, białek i kwasów nukleinowych znajdujących się w komórce. Skutkuje to obumieraniem komórek.

(Anti Lipo Dystrophic Agent)wychwytuje szkodliwe jony żelaza i przywraca sprawność błon komórkowych, zabezpieczając tym samym żywotność i sprawność tkanek już na najbardziej podstawowym poziomie struktury organizmu.

Preparat – jest zarejestrowana do leczenia cellulitu jako materiał medyczny III klasy CE.

Wynalazcą preparatu jest Profesor Pasquale Motolese, twórca protokołu intralipoterapii.

Preparat firmy Ghimas SpA jest wynikiem wieloletnich badań nad zrozumieniem mechanizmów, genezy, sposobu starzenia się skóry oraz metod leczenia cellulitu i lokalnie nagromadzonej tkanki tłuszczowej. Profesor Motolose postawił nową hipotezę nt. czynników mających duży wpływ na rozwój cellulitu, którymi są złogi żelaza przedostające się z niewydolnego mikrokrążenia do przestrzeni międzykomórkowej.

Ze względu na unikalny skład, produkt ten uruchamia  wiele ważnych mechanizmów w tkankach poprawiając ich funkcjonalność i hamujących rozwój cellulitu.

• Cellulit w obrębie uda
  • Cellulit w obrębie brzucha
  • Cellulit w obrębie pośladków

Mechanizm działania preparatu opiera się na:

• chelatacji metali i rozpuszczaniu toksyn- żelazo wydostające się z mikrokrążenia jest jedną z ważniejszych przyczyn zmian w podskórnej tkance tłuszczowej
  • drenażu osmotycznym macierzy- działanie przeciwobrzękowe i utrata kilku centymetrów w obwodach
  • poprawie krążenia tętniczego- lepsze dotlenienie skóry
  • alkalizacji macierzy pozakomórkowej- zakwaszenie środowiska macierzy uniemożliwia sprawne wymiany komórkowe
  • odbudowie protein macierzy pozakomórkowej- fizjologiczna odbudowa tkanek
  • działaniu przeciwutleniającym- procesy wolnorodnikowe bardzo sprzyjają rozwojowi cellulitu

Zdjęcie przed i po terapii

Przez około 3 dni należy unikać nadmiernego narażenia na promienie słoneczne oraz ciepło (solarium, sauna). Bezpośrednio po zabiegu przez jakiś czas może utrzymywać się obrzęk i zaczerwienienie, ustępujące w ciągu kilku dni.

• Alergia, uczulenie na składniki preparatu
  • Niewyrównana cukrzyca
  • Stany zapalne na skóry, opryszczka
  • Zła tolerancja zabiegu (skóra naczynkowa, ryzyko powstawania zwłóknień)