Frakcyjny ablacyjny resurfacing laserowy

Do największych osiągnięć współczesnej techniki laserowej w medycynie estetycznej należy zabieg resurfacingu laserowego. Jest to procedura, która wywołuje intensywne procesy regeneracji i odmładzania skóry. Do zabiegów tego typu stosuje się lasery ablacyjne: Er:YAG o długości fali 2940 nm lub CO2 o długości 10800nm. Zabieg polega na intensywnym działaniu na skórę, poprzez wytworzenie sieci mikrouszkodzeń. Dzięki impulsom laserowym w skórze wypalane są mikroskopijne kolumny tworzące mikrosiatkę na powierzchni zabiegowej. Uszkodzenia otoczone są  zdrową, nienaruszoną tkanką. Dzięki temu proces leczenia postępuje bardzo szybko i bez tworzenia widocznej rany. Podczas zabiegu w głąb skóry dostarczana jest dawka energii – wystarczająca do pobudzenia kolagenu i elastyny do tworzenia nowych włókien tzw. remodeling. Dzięki tym mechanizmom działania zabiegu skóra twarzy zostaje zregenerowana, blizny potrądzikowe i drobne zmarszczki zostają spłycone i wyrównane. Koloryt skóry zostaje wyrównany, a jej zwiotczała i porowata powierzchnia wygładzona. W efekcie skóra staje się wyraźnie odmłodzona, jędrna i gładka.

Zaawansowany laser Er:YAG w platformie firmy Fotona z technologią VSP (zmiennych impulsów o przekroju kwadratowym) zapewnia maksymalną skuteczność ablacji, którą można precyzyjnie regulować, zależnie od pożądanych przez pacjenta efektów klinicznych.

W jednym zabiegu laser działa na powierzchnię około 10 -20 % powierzchni wybranego obszaru skóry. Dlatego pełna regeneracja skóry i ostateczne efekty wymagają zrealizowaniu serii 2 – 4 zabiegów.

• Pierwsze oznaki starzenia twarzy, szyi i dekoltu
  • Szorstkość i nierówność naskórka, powodująca matowy koloryt cery
  • Rozszerzone pory (ujścia gruczołów łojowych) i łojotok
  • Zmarszczki i uszkodzenia posłoneczne
  • Przebarwienia związane z wiekiem
  • Przebarwienia pozapalne po trądziku młodzieńczym i osób dorosłych
  • Blizny potrądzikowe
  • Niejednolity koloryt skóry
  • Pierwsze objawy utraty jędrności i elastyczności skóry
  • Zła jakość skóry pleców (łojotok, wypryski, rozszerzone pory, przebarwienia, uszkodzenia posłoneczne)
  • Objawy starzenia skóry dłoni (zmarszczki, przebarwienia, utrata jędrności)

Zabieg pozwala na uzyskanie spektakularnych efektów. Skóra staje się wyraźnie odmłodzona, jędrna i gładka.

Po zabiegu na skórze pojawia się zaczerwienienie i lekkie opuchnięcie. Skóra wygląda, jak po przesadnym opalaniu, ze wszystkimi charakterystycznymi dla tego stanu dolegliwościami, które mijają po kilku godzinach. Po zabiegu skóra jest lekko zaczerwieniona, może wystąpić lekki obrzęk utrzymujący się do kilku dni. Później skóra nieco brązowieje i się złuszcza. Po tygodniu skóra wraca do normalnego wyglądu.

• 24 godzinach od zabiegu można wróć do stosowania kosmetyków
  • Należy unikać preparatów na bazie mydła i alkoholu, stosować specjalne kosmetyki po zabiegach laserowych
  • Przez 2 tygodnie nie korzystamy z gorących kąpieli i sauny
  • Przez 4 tygodnie nie opalamy skóry i chronimy ją filtrem SPF 50