Ultradźwięki i radiofrekwencja w ginekologii estetycznej

Nowoczesne technologie wkraczają coraz śmielej w leczenie kobiecych problemów intymnych.  Postęp ginekologii estetycznej skoncentrowany jest na poszukiwaniu bezbolesnych i nieinwazyjnych procedur, poprawiających zdrowie intymne, bez konieczności wyłączenia z aktywności życiowej czy ryzyka powikłań (które wiąże się z zabiegami chirurgicznymi). Jednym z najnowocześniejszych urządzeń na rynku jest aparat firmy BTL. Łączy w sobie dwie technologie, do tej pory stosowane w medycynie estetycznej wyłącznie oddzielnie: terapię ultradźwiękami i radiofrekwencję.

Radiofrekwencja (RF) podnosząc temperaturę leczonej tkanki do 40-45 stopni Celsjusza, wywołuje natychmiastowe kurczenie się zwiotczałych i poluzowanych włókien kolagenowych, z których zbudowane są ściany pochwy. To ważne, ponieważ prawidłowo skręcone i dobrej jakości włókna kolagenowe (sprężyste) zapewniają pochwie dużą rozciągliwość, ale i kurczliwość.  Podczas ciąży i z wiekiem struktura ścian pochwy rozluźnia się. Radiofrekwencja już w trakcie zabiegu  natychmiastowo skręca poluzowane włókna podporowe. Ponadto wywołany podgrzaniem tkanek powyżej 40 stopni Celsjusza lekki stan zapalny, pobudza organizm do produkcji nowego kolagenu i elastyny. Im więcej białek podporowych, tym większa jest jędrność i elastyczność pochwy. W ciągu kilku miesięcy po zabiegu tkanki budujące narządy płciowe kobiety zagęszczają się, wzrasta ich jędrność i elastyczność. Pacjentki obserwują dalszy wzrost satysfakcji seksualnej.

Urządzenie firmy BTL łączy RF z ultradźwiękami, ponieważ znacząco zwiększają one penetrację fal radiowych i umożliwiają dotarcie energii do głębszych warstw.

Oprócz działania na poprawę jakości tkanki łącznej, fale radiowe aktywują wytwarzanie prekursora sterydów płciowych (DHEA). DHEA wspiera produkcję estrogenów w komórkach sromu i pochwy, co odgrywa dużą rolę w regeneracji tkanek w miejscach intymnych.

Urządzenie emituje energię wolumetrycznie w obrębie 360° wewnątrz pochwy. Dzięki temu większa ilość energii dociera do tkanki docelowej. Technologia 360° umożliwia także szybkie podniesienie temperatury do terapeutycznego poziomu, powyżej 40 stopni Celsjusza.

Dzięki temu jest to najszybsza procedura nieinwazyjnego leczenia miejsc intymnych za pomocą radiofrekwencji na rynku. Zabieg trwa zaledwie 8-minut. W tym czasie uzyskujemy lifting pochwy, który poprawia zdrowie i zwiększa satysfakcję seksualną kobiet – bez bólu i rekonwalescencji. Zabieg ujędrnia także zewnętrzne narządy płciowe kobiet, co poprawia funkcjonowanie i wygląd miejsc intymnych. Najszybsza na rynku terapia falą radiową trwa tylko 8 minut (gdy wykonywany jest zabieg dopochwowy). Leczenie i poprawa wyglądu zewnętrznej części kobiecego układu płciowego zajmuje w sumie 16-20 minut – w tym czasie fale radiowe ujędrniają przedsionek waginy, wargi sromowe większe, krocze i wzgórek łonowy.

Już jeden zabieg  daje poprawę życia intymnego kobiet (dla pełnych efektów zalecamy 3 zabiegi w tygodniowych odstępach).

Urządzenie firmy BTL to również wysoki komfort i bezpieczeństwo pacjentek dzięki technologii EFC. Jest to system kontroli przepływu energii umożliwiający równomierne ogrzaniu tkanek docelowych przy jednoczesnym zastosowaniu wysokiej energii i całkowitej kontroli jej przepływu. Wszelkie zaburzeni w dostarczaniu energii są automatycznie eliminowane ze względu na stały monitoring. To praktycznie eliminuje ryzyko poparzeń i umożliwia szybkie stosowanie wyższych mocy dzięki temu uzyskuje się krótki czas zabiegu.

• zespół rozluźnienia pochwy
  • zmniejszona wrażliwość i osłabienie doznań intymnych,
  • dyspareunia (bolesność podczas stosunku),
  • suchość pochwy,
  • podrażnienia w obszarze pochwy i sromu,
  • nawracające zapalenia pochwy, cewki i pęcherza moczowego,
  • łagodne wysiłkowe nietrzymanie moczu,
  • atrofia (starzenie się) pochwy.
  • menopauzalny zespół moczowo-płciowym (GSM),
  • zewnętrzne odmładzanie warg sromowych.

Największe zalety zabiegu to wysoki komfort i brak okresu rekonwalescencji pozabiegowej. To odróżnia od konkurencyjnych procedur. Zabieg trwa zaledwie 8 minut. W tym czasie pacjentka nie odczuwa żadnych dolegliwości bólowych, jedynie uczucie ciepła.  Pierwsze efekty pod postacią wzrostu napięcia ścian pochwy, poprawy w zakresie zwiększenia zadowolenie z życia intymnego i trzymania moczu widoczne są już po pierwszym zabiegu.  Ponadto zmniejsza się suchość nabłonków układu moczowo-płciowego oraz skłonność do otarć i urazów. Wargi sromowe odzyskują jędrność i satysfakcjonujący wygląd.

Zabieg nie wymaga specjalnego postępowania pozabiegowego. Należy pamiętać, że aby uzyskać pożądany rezultat zalecane jest wykonanie 3 zabiegów w odstępie 7 dni

Zabieg nie wymaga okresu rekonwalescencji

• Bakteryjna lub wirusowa infekcja, ostre zapalenia
  • Niedobory  immunologiczne